Bemutatkozás


Martinovics Lilla vagyok, 25 éves tanár szakos hallgató az ELTE-n. Szabadidőmben szeretek kirándulni, fotózni, kerékpározni, és nagyjából mindent, ami csak lehetséges a szabadban :)

Ugyan még csak kisebb tanári tapasztalattal rendelkezem, mégis az eddigi tapasztalataimból kiindulva el tudom képzelni magam a katedra túloldalán. Eddig főleg kisebbeket volt szerencsém tanítani iskolán kívüli foglalkozás keretein belül, illetve két felnőttet külön nyelvórán, ám már ezeket is kifejezetten élveztem. 

Talán két évvel ezelőtt kezdtem igazán a tanári pálya felé kacsintgatni, amikor oroszországi tanulmányaim során egy tízéves magyar kisfiút készítettem fel fél éven keresztül egy magyar általános  iskola év végi követelményeire. Matematikát, nyelvtant, angol és orosz nyelvet tanultunk, néha foglalkoztunk környezetismerettel és irodalommal is. Ugyan Bence az elején egyáltalán nem volt együttműködő, hiszen ez idő alatt az orosz iskolában is teljesítenie kellett, de szerencsére hamar megtaláltuk a közös hangot, és a segítségemmel az év végi osztályozó vizsga is kifejezetten jól sikerült. A vele való tanulás során sok mindent megtanultam, jobban mondva inkább saját bőrömön is megtapasztaltam, ilyenek például a türelem, a kompromisszum és megengedés kérdése, és ami a legfontosabb volt Bence szempontjából, a motiváció fontossága. 

Azt gondolom, hogy ez az élmény mélyítette el bennem leginkább a tanári szakma iránti elköteleződést. Emellett mint már említettem, a felnőttoktatásban is valamilyen szinten lehetőségem nyílt kipróbálni magam, amit a kezdetektől fogva magaménak éreztem. Jelenleg úgy érzem, hogyha nem a kisebb korosztályt fogom tanítani, akkor mindenképpen felnőtteket szeretnék oktatni akár nyelviskolában, akár magánórák keretein belül. 

Amin a mai napig dolgozom, és ebben segítségemre vannak a tanári szakos órák és tréningek, az a szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálásának és a pedagógiai folyamat tervezésének kompetenciája. Ismerőseim jó szervezőnek és általában motivált, lelkes személynek ismernek, ezáltal úgy vélem, hogy a tanulási folyamat szervezése és irányítása, illetve a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése nem okozhatnak gondot a későbbiekben sem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése