Martinovics Lilla vagyok, 25 éves tanár szakos hallgató az ELTE-n. Szabadidőmben szeretek kirándulni, fotózni, kerékpározni, és nagyjából mindent, ami csak lehetséges a szabadban :)
Ugyan
még csak kisebb tanári tapasztalattal rendelkezem, mégis az eddigi
tapasztalataimból kiindulva el tudom képzelni magam a katedra túloldalán. Eddig
főleg kisebbeket volt szerencsém tanítani iskolán kívüli foglalkozás keretein
belül, illetve két felnőttet külön nyelvórán, ám már ezeket is kifejezetten
élveztem.
Talán két évvel ezelőtt kezdtem igazán a tanári pálya felé
kacsintgatni, amikor oroszországi tanulmányaim során egy tízéves magyar kisfiút
készítettem fel fél éven keresztül egy magyar általános iskola év végi követelményeire. Matematikát,
nyelvtant, angol és orosz nyelvet tanultunk, néha foglalkoztunk környezetismerettel
és irodalommal is. Ugyan Bence az elején egyáltalán nem volt együttműködő, hiszen
ez idő alatt az orosz iskolában is teljesítenie kellett, de szerencsére hamar
megtaláltuk a közös hangot, és a segítségemmel az év végi osztályozó vizsga is
kifejezetten jól sikerült. A vele való tanulás során sok mindent megtanultam,
jobban mondva inkább saját bőrömön is megtapasztaltam, ilyenek például a
türelem, a kompromisszum és megengedés kérdése, és ami a legfontosabb volt
Bence szempontjából, a motiváció fontossága.
Azt gondolom, hogy ez az élmény mélyítette
el bennem leginkább a tanári szakma iránti elköteleződést. Emellett mint már
említettem, a felnőttoktatásban is valamilyen szinten lehetőségem nyílt
kipróbálni magam, amit a kezdetektől fogva magaménak éreztem. Jelenleg úgy érzem, hogyha nem a kisebb korosztályt fogom tanítani, akkor mindenképpen
felnőtteket szeretnék oktatni akár nyelviskolában, akár magánórák keretein
belül.
Amin a mai napig dolgozom, és ebben segítségemre vannak a tanári szakos
órák és tréningek, az a szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás
integrálásának és a pedagógiai folyamat tervezésének kompetenciája. Ismerőseim
jó szervezőnek és általában motivált, lelkes személynek ismernek, ezáltal úgy
vélem, hogy a tanulási folyamat szervezése és irányítása, illetve a tanulói
csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése nem okozhatnak gondot
a későbbiekben sem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése