2017. április 2., vasárnap

Digitális forrásokat felhasználó tevékenység leírása

Az óra célja a szótanulás turizmus témakörben. A csoport kb. 15 fős turizmus és vendéglátás szakos, második féléves hallgatóból áll, akik anyanyelvükön már tisztában vannak (legalábbis már tanulták) a turizmus fogalmával és annak szókincsével, azonban idegen nyelven még nem volt lehetőségük ezt elsajátítani. A csoport fő nyelve az angol és az orosz, ezáltal ezekhez a nyelvekhez kapcsolódó feladatokat fogunk végezni.

Ráhangolódás:

Mivel gyakorlati óráról van szó, így megkérem a tanulókat, hogy 3 csoportra bontva írjanak össze annyi vendéglátással kapcsolatos, fontos szót, fogalmat szófelhőbe rendezve (https://tagul.com/), amennyi csak 15 perc alatt eszükbe jut. Itt kiderül mit tartanak fontosnak a tanulók az előző félévben tanultakból, illetve ez a szógyűjtemény jó alapot ad majd a továbbiakban.

Jelentésteremtés:
A hallgatók bemutatják, amit csoportokban összegyűjtöttek, majd a 3 szófelhőből készítünk egy közös szófelhőt, hogy ugyanaz a szó ne szerepeljen kétszer, illetve lehetőség szerint kiegészítjük a listát. Mindez körülbelül 15 percet vesz igénybe, és nagyjából olyan 60 szavunk lesz.

Ezt követően tudatosítom a hallgatókban, hogy ezekre a szavakra idegen nyelven is szükségük lesz, így az óra második felében ezeket fogjuk összegyűjteni és gyakorolni. Az előző csoportok újra együtt dolgoznak, és a szavakat háromfelé osztva  találják meg azok angol és orosz megfelelőjét a szótár segítségével. Ezt követően az összegyűjtött szavakból feladatokat, szókártyákat készítenek (edshelf.com vagy egyéb, a hallgatók által választott szótanulást segítő oldal/alkalmazás), amit a másik két csoport hasznosít majd. Erre a hallgatók összesen 30 percet kapnak.

Miután az összes szót kikeresték, és elkészültek a feladatok létrehozásával, összesítjük a szavakat Google Driveban, leellenőrizzük azok helyességét, megbeszéljük azok jelentését, majd ha minden rendben, megosztjuk egymással a feladatokat. Ezáltal mindenkinek lehetősége nyílik otthon is hozzájutni a szólistához. Mindez kb. 20 percet vesz igénybe. A maradék 10 perc a hallgatók számára nyitott, kérdezhetnek az órával és a feladattal kapcsolatban (kénytelenek lesznek, mert a ZH előtt erre több lehetőség már nem lesz), elmesélhetik társaiknak, hogyan oldották meg hatékonyan a feladatot, illetve elmesélhetik további tapasztalataikat az ehhez hasonló órákat tekintetbe véve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése